Obowiązki biur rachunkowych w zakresie walki z praniem pieniędzy
- Wysłane przez Patrycja Szewczyk
- Data 2 sierpień 2021
Ustawa z 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 815) przewiduje wiele zmian, w tym w szczególności w zakresie definicji instytucji obowiązanych - piszą Marcin Zarzycki, adwokat, doradca podatkowy, partner zarządzający LTCA i Anna Kubicz, doradca podatkowy, partner zarządzający LTCA
Przypomnijmy: instytucją obowiązaną jest podmiot, który musi wykonywać obowiązki nałożone ustawą z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1132; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 1163; dalej: ustawa o AML), czyli mówiąc w największym skrócie, obowiązki dotyczące identyfikacji i weryfikacji podmiotów lub transakcji, które mogą budzić podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Krąg instytucji obowiązanych jest systematycznie poszerzany i nie dotyczy już tylko banków, funduszy inwestycyjnych czy też zakładów ubezpieczeń, lecz obejmuje również m.in. notariuszy, adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów czy też pośredników w obrocie nieruchomościami.
Może Ci się spodobać
Podatku katastralnego nie będzie
25
luty
2021
Podmioty powiązane w nowym JPK_VAT - ważne stanowisko MF
5
listopad
2020
Coraz mniej czasu na informacje o cenach transferowych
3
listopad
2020