#CIT #KUP #BLOG #zŻyciaBlogerki
- Wysłane przez Patrycja Szewczyk
- Data 20 kwiecień 2022
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdza prawo do ujmowania w kosztach podatkowych wydatków związanych z prowadzeniem bloga m.in. o tematyce lifestylowej, w tym wydatków na wizyty w gabinetach kosmetycznych.
Sprawa dotyczyła Spółki, która zamierzała osiągać przychody m.in. z reklam umieszczanych na blogu. We wniosku do Dyrektora KIS spółka zadała pytanie o możliwość zaliczenia do KUP w rozumieniu art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p. wydatków związanych z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych.
Organ uznał stanowisko Spółki za nieprawidłowe. Naczelny Sąd administracyjny – w ślad za WSA – nie zgodził się ze stanowiskiem Organu interpretacyjnego.
Zdaniem NSA, „artykuły zamieszczane na blogu będą miały wpływ na jego atrakcyjność, popularność oraz ilość czytelników, te zaś mogą wpływać na zainteresowanie potencjalnych reklamodawców, a w rezultacie na wysokość przychodów uzyskanych z reklam, co jednoznacznie wskazuje na istnienie związku przyczynowego pomiędzy wydatkiem a przychodem. Nie ma znaczenia fakt, że dostęp do bloga ma być ogólny i bezpłatny, ponieważ zgodnie z opisem zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, spółka nie spodziewa się przychodów z subskrypcji, lecz z zamieszczania reklam na stronie internetowej, udziału w kampaniach reklamowych (…)”.
Źródło: Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia z dnia 11 lutego 2022 r., sygn. akt: II FSK 1410/21.
Może Ci się spodobać
Zwrot 1,2 mln zł podatku VAT
1
wrzesień
2021
Estoński CIT ciągle na tapecie
18
sierpień
2022