Wydatki na programy CSR mogą mieć związek z działalnością opodatkowaną
- Wysłane przez Patrycja Szewczyk
- Data 12 sierpień 2019
Programy CSR czyli inaczej społecznej odpowiedzialności biznesu, polegają na wspieraniu działań prospołecznych, w zakresie ochrony środowiska czy też poprawy bytu pracowników. Organy podatkowe do tej pory raczej niechętnie odnosiły się do możliwości kwalifikacji wydatków na działania CSR jako wydatków marketingowych i mogących mieć związek z prowadzoną przez podatnika działalnością opodatkowaną, choć pojawiały się również interpretacje pozytywne.
Ostatni wyrok NSA z 2 kwietnia 2019 r. o sygn.: I FSK 561/17 jednoznacznie wskazuje, że wykorzystywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą strategii zarządzania opartej o koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, jako strategii marketingowej, może mieć związek z działalnością opodatkowaną, co wskazuje na to, że podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z poniesionymi na ten cel wydatkami na nabycie towarów i usług.
Powyższe rozstrzygnięcie należy uznać za pozytywne. Tego typu działania przedsiębiorców budują pozytywne relacje z klientami i odbiór marki. Oprócz pozytywnych konsekwencji tego typu działań dla społeczeństwa i środowiska, są one również niewątpliwie efektywnymi działaniami marketingowymi.
Może Ci się spodobać
Sejm przyjął Polski Ład ze sporymi zmianami
4
październik
2021