Wyłączenie z kosztów podatkowych nabycia usług niematerialnych, o których mowa w art. 15e ust. 1 pkt 1 CIT
- Wysłane przez Patrycja Szewczyk
- Data 8 styczeń 2019
Wśród wydatków podlegających ograniczeniu w zaliczaniu do kosztów podatkowych na mocy art. 15e ustawy o CIT, ustawodawca wskazał m.in. koszty nabycia określonych usług. Wśród tych wymienić należy:
- usługi doradcze,
- badania rynku,
- usługi reklamowe,
- usługi zarządzania i kontroli,
- przetwarzanie danych,
- usługi ubezpieczeń, gwarancji i poręczeń
- usług zarządzania, w tym kontroli, nadzoru, czy koordynacji działań, oraz
- usług doradztwa, w tym pomocy, opiniowania, a nawet identyfikacji zagrożeń i wdrożeniu rozwiązań.
- 22.11.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem strategicznym”,
- 22.12.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem finansami, z wyłączeniem podatków”,
- 22.13.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem rynkiem”,
- 22.14.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi”,
- 22.15.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem produkcją”,
- 22.16.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem łańcuchem dostaw i pozostałe usługi doradztwa związane z zarządzaniem”,
- 21.10.0 „Usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji”, w tym wszelkie inne usługi doradztwa i pomocy w zakresie metod poprawiania wizerunku,
- 20.40.0 „Usługi zarządzania masą upadłościową”.
- 10.10.0 „Usługi firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych”, w tym tzw. management obejmujący kontrolę lub zarządzanie innymi spółkami lub przedsiębiorstwami,
- 22.17.0 „Usługi zarządzania procesami gospodarczymi”
- 11.11.0 „Usługi przetwarzania danych”, obejmujące kompletną obróbkę i specjalistyczne raporty lub zapewnienie automatycznego przetwarzania danych oraz wprowadzania danych, włącznie z prowadzeniem bazy danych,
- wszelkie usługi mieszczące się w Sekcji M, Klasie 73.1, świadczone nie tylko przez profesjonalne agencje reklamowe i dotyczące nie tylko kompleksowych kampanii reklamowych, ale również pojedynczych czynności zmierzających do rozpowszechnienia informacji o istnieniu firmy oraz jakości oferowanych produktów lub usług w celu zwiększenia ich sprzedaży,
- wszelkie usługi mieszczące się w Sekcji M, w grupowaniach 20.1, w tym badania opinii publicznej, sondaże, badania potencjału rynkowego, badania popytu, badania statystyczne, badania zwyczajów konsumentów itp.